Vēsture

Madonas kartingtrase izveidota PSRS laikos, vairāk kā 40 gadus atpakaļ, 1970 gadā. Šajā trasē kopš 1972. gada tika rīkotas plaša mēroga Latvijas PSR, Baltijas republiku sacensības, un trase tika atzīta par vienu no labākajām šajā reģionā. Pēdējās kartinga sacensības notika pagājušā gadsimta 80. gadu vidū. Visu šo laika periodu trases teritorijā nav veikti praktiski nekādi būtiski labiekārtošanas darbi, trases segums ir izteikti novecojis.
2010. gadā TSK Madona kļuva par trases apsaimniekotāju. 2010. – 2012. gadu laikā TSK “ Madona” ar sponsoru, Madonas novada domes atbalstu veica trases asfalta seguma attīrīšanu no sanesumiem, tika ieliktas apmales trases līkumu iekšmalās, tika sakopta trases teritorija no atkritumiem, daļēji izveidots pievadceļš dalībnieku laukumam, izveidots plašs dalībnieku laukums, veikts pagaidu “bedrīšu” remonts.
 
2010/2011 sezonās tika noorganizētas 2 amatieru līgas kartingsacensības pēc ~ 25 gadu pārtraukuma. Sportistu interese bija augsta ( 45 – 50 dalībnieki), ieradās pašmāju sportisti no Latvijas, kā arī dalībnieki no Krievijas un Lietuvas, tomēr par nožēlu, viņi atzina, ka nākotnē diez vai vēlreiz šeit brauks, jo segums ir sacensībām praktiski nelietojams. 2010, 2011 gadu ziemas sezonā kopumā tika organizētas 3 auto veiklības sacensības TSK Madona ziemas kauss. 2012 gada 17. Februārī trases teritorijā norisinājās Latvijas Motosporta Federācijas posms Skijoringā un Ziemas motokrosā. Līdz šim šāda veida sacencības Madonas pilsētā nebija notikušas.
Trases asfalta seguma atjaunošana ir neatsverams ieguvums Latvijas Republikas, Madonas novada, Madonas pilsētas sporta attīstībā. Rodas iespēja rīkot gan Latvijas, gan Baltijas, gan Eiropas mēroga kartingsacensības, veicināt un atjaunot šī populārā motosporta veida attīstību un izplatību. Pašlaik Latvijas Republikas teritorijā ir tikai divas Latvijas kartinga federācijas nolikumam atbilstošas kartingtrases, kurās tiek organizētas Latvijas čempionāta sacensības ( 333 trase Ropažos un Kandavas kartingtrase ), līdz ar to šī sporta veida attīstība ir ierobežota, ārvalstu sportistu interese nav augsta un pašmāju sportistiem pārsvarā nākas piedalīties sacensībās un trenēties ārpus Latvijas ( visbiežāk Lietuva, Igaunija, Somija ). Iepazīstoties ar situāciju Lietuvā un Igaunijā, arī viņu rīcībā ir pa 2 trasēm.
Tiekoties ar Latvijas kartinga federācijas vadītāju Reini Pozņaku, viņš atzina, ka trase ir ļoti interesanta, tā ir pilnīgi piemērota Latvijas un Baltijas čempināta posmu rīkošanai, un izveidojot trases jauno konfigurāciju, izveidojot piemērot infrastruktūru, būs iespēja pretendēt arī uz plašāka mēroga sacīkstēm ( Eiropas čempionāts ). Līdzīga interese par karting trasi ir arī no Latvijas motosporta federācijas, Supermoto komisijas. Nepārprotamu atbalstu projektam ir izrādījis komisijas vadītājs Dzintars Baltais. 2011. gada rudenī blakusesošajā teritorijā, jau ir izveidots supermoto nepieciešamais grants seguma posms 250 m garumā. Supermoto sacensības Latvijas teritorijā var uzskatīt par samērā “ jaunu” sporta veidu, un pašlaik šāda veida trašu praktiski nav, bet interese ir ļoti augsta.
Iespējamais trases noslogojums nākotnē:
1. pēc seguma maiņas katru gadu norisinātos:
1) 1 – 2 Latvijas kartinga čempionāta posmi
2) 1 Baltijas čempionāta posms kartingā
3) 1 – 2 Supermoto čempionāta posmi, arī Baltijas
4) 1 -2 Prokart ( amatieru kartings ) posmi
5) Zelta mopēds
6) Latvijas alternatīvā motošosejas čempionāta 1-2 posmi
2. regulāri treniņbraucieni kartingiem, supermoto, motošoseja,
utt.
3. kartingu īre
4. izveidot drošas braukšanas apmācības centru auto/moto
braucējiem
5. izveidot kartingtrasi kā pamatbāzi bērnu un jauniešu centra
moto/autosporta pulciņa nodarbībām.
Vairāk bildes, sadaļā Galerija!